Vi har väl inga hemligheter kvar



Hjältar och Hjältinnor stannar kvar.
De spottar hårt mot vinden och de värmer våra händer, så vi inte tappar taget om den kärlek vi har rätt till.

Var finns de nu? Jag skulle verkligen behöva en sådan.
Något Joakim Berg också skriver, i samma låt dessutom, är att det vi mest av allt vill ha, är någonting som aldrig kan bli vårt.
Det ligger så mycket sanning i det att det blir nästan ett av de tio budorden Moses fick innan den långa ökenvandringen.
Vad gör man när man nästan sprängs inombords av allt man vill säga? Av allt man vill berätta?
När man vet att man kommer förstöra så mycket om man använder talförmågan vi har?

Man bara gör, biter ihop och håller käften.

Kommentarer
Postat av: Madde :)

Nej jag vill inte påstå det emmagemma, det ser rätt taskigt och slitet ut..men du var sätt soet.



Haha, vill du veta en rolig sak? Från början, alltså under sommaren, kunde folk komma fram till mig och säga "Jag tror jag såg dig idag, eller iallafall ditt hår..".

Nu, när vintern har kommit har jag tagit fram min fina gula mössa, så nu känner alla långa igen mig p.g.a. mössan och alla korta känner igen mig på den röda mössan. Så den som missar mig i en folkmassa måste vara rätt blind.

Nu fattas det bara ett par slåljus på huvudet så att jag också hörs ;)

2010-11-11 @ 22:44:04
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0