Clemensnäs - Myckle/Medle

Från hemsidan:
"Bra start hjälpte inte!

Matchen började i ett högt tempo och allt eftersom matchen led tog vi över spelet och var mest på Myckle/Medles planhalva. I 24e minuten slog Cornelia en snygg hörna som bortalagets egna spelare förvaltade i mål. 1min senare stod det 2-0 på resultattavlan efter ett suveränt inlägg av Cornelia som Sofia E satte i mål. Matchbilden vände och redan 2min senare reducerade Myckle/Medle till 2-1 och kvitterade efter ytterligare 1min. Vårt spel sågs inte att känna igen så trycket mot vårt mål stod bortalaget för. 2-3 kom också med bara några min kvar av första. En kollision mellan Isabella och bortalagets spelare kunde ha slutat mycket värre men båda kunde fullfölja matchen.

Andra började som den första med mycket bra spel av vårat lag och redan efter 2min gjorde Sirri 3-3 efter lite kaos framför målet. Tyvärr fick Myckle/Medle komma till anfall direkt därefter och 3-4. 13 min kvar tilläts bortalaget göra 3-5 och matchen kändes förlorad. Med 7min kvar 3-6 och skam den som ger sig så reducerade vi till 4-6 genom Isabell L med endast minuten kvar.

Sammanfattning av matchen kan man säga att vi mötte ett riktigt bra och samspelt lag. Vi stod upp bra periodvis och kunde kanske med bättre markering och lite flyt (Cornelias ribbskott) ha knipit 1poäng idag men ingen skam att förlora mot ett mycket bra Myckle/Medle lag.
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0