Det här är Sverige och vi gråter aldrig mer



Älskling, det är livet som leker
Det leker med oss nu


När ska jag lära mig att ingen är hel?
Att allting är mer eller mindre trasigt
Glöm symmetrin, tänk att mindre ger mer


Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns


Och dom tog mig till en smutsig strand
Där vålnader av surfare som drunknat samlade PET-flaskor för pant
På en grusväg mellan fält där ondskans blommor tilläts växa
Och förvandla evig skog till skvallerpress


Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Så var den till dig


Mellan äkta och falsk
Mellan sanning och lögn
Vi är idioter


Vita linjer
(Tänk dig för, tänk dig alltid för)
Vi har en mikroskopisk chans,
(Allt har ett pris, tänk dig alltid för)
att bli gamla tillsammans


Och jag inser plötsligt, kärlek får man bara se
När tak och väggar rasar in igen i ensamheten


Jag byggde upp dig bit för bit, igen
Bit för bit, igen


Sjung sånger för mig på radion
Sjung för mig igen, du lät som regn
Sjung sånger för mig om varma gator
Sjung för mig igen, mitt hjärta tyst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0