ibland älskar jag skolan lite extra mycket



Såhär ser följande veckor ut, innan det är dags för det efterlängtade jullovet.
Men vet ni vad det bästa av allt är?
Att jag, som ny elev, ska trycka in två till prov där. Möjligen ett tredje också.
Magnetism och Teknik.
Mina två favoriter.
Haha, nej gud nej. Usch. Mår illa av bara tanken.
Jag har inte ens räknat med alla läxor som ska vara inlämnade och göras.
Åh, nu blir jag bara ledsen och stressad när jag tänker på det..

Så därför tänker jag på gårdagen istället.
Var hos Hanna, med Hanna och det var trevligt som vanligt.
När vi är påväg till busshållplatsen, halkar jag i en backe.
Jag ställer mig upp och ska försöka skämta bort det med en raggningsreplik.
"Har du ett plåster? Jag skrapade knät när jag fö..."
Innan jag har avslutat meningen halkar jag igen.
Kul var det.
Och kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0