varje dag med er är fyllda av minst ett mirakel

Jag vill att ni ska veta.
Mina kära vänner och klasskamrater. Jag som har turen att ni är båda delarna.
Trots att vi ibland missförstår varandra, och att vi skulle kunna bli less på hela grejen.
Så förgyller ni mina dagar.
Jag vet att det här är sådant man säger, och.. ja. Ni vet vad jag menar.
Men tjejer, utan er skulle jag inte vara den jag är idag.
Nog skulle jag kunna vara lite tuffare psykiskt, och kanske en gnutta roligare.
Kanske inte komma precis efter ni avslutat en berättelse eller avbryta mitt i en mening.
Fast jag vet att ni tycker om mig. Eller, jag hoppas då det.
Jag har ingen aning hur allt det här hände. Det gick så snabbt.
Från att träffas en gång varannan månad, via Erika - till att hänga varenda kväll i slutet av sommaren i Amandas husvagn. Kanske lite oftare än vad ni ville, hehe.
Första skoldagen på Norrhammar efter sommarlovet.
Jag förstod. Jag visste.
Att jag inte hörde hemma där längre.
Det var i klass 9C, hos er jag gjorde det.
Och mottagandet jag fick.. ja, ni kommer väl ihåg Felicias reaktion?

Jag vill tacka er. Kanske egentligen personligen, men jag brukar ju ha lite svårt för att få er lyssna på mig..
Iallafall allihopa samtidigt. Men ni förstår vad jag menar.
Tacka er för att ni släppte in mig.
För att ni tog emot mig, och fick mig att känna mig välkommen.
Det är tack vare er jag vaknar på morgonen och faktiskt längtar efter att få gå in i skolbyggnadens dörrar.
Ni gör mig så ofattbart glad. Och det hoppas jag att ni förstår.
Liksom, ni kunde inte ha ungått min reaktion när ni dök upp oanmälda hemma hos mig.
Då ni följde med mig till rektorn för att försöka skynda på skolbytet.
Surströmmingsmiddagen. Discot. Johanna i Parken.

Tack.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint skrivet till dina fina vänner=)

2011-02-13 @ 17:28:17
URL: http://emmawikstrom.blogg.se/
Postat av: ibbey

vet inte om du menade mig också.

Men jag är iaf otroligt glad att du började i våran klass, att jag fick lära känna dig för du är så otroligt underbart fin Emma, verkligen!

Puss och kram!!!

2011-02-14 @ 08:14:24
URL: http://hetfetbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0